Trefwoorden — grafische projecten [11], huisstijl [6].
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
image

Titel — Hagenaars koppen huisstijl van Rotterdams bureau in.

Datum — 15 Maart 2006.

Opdrachtgever — buro kop [1].

Website — www.burokop.nl Opent in Nieuw Venster .

Opdracht Buro Kop is de nieuwste aanwinst in tekstschrijversland. Van meet af aan onderscheidt het bureau zich met verfrissend taalgebruik. Scherpe one-liners in de nu al vermaarde KopCards, bondige teksten voor het internet, sappige concepten en dito teksten voor advertenties en lekkerlezende long copy. Echt 'op z'n Rotterdams' zullen we maar zeggen: 'niet lullen maar poetsen'. In het kader van de interstedelijke betrekkingen vroeg dit Rotterdamse bureau aan het Haagse KEEN een huisstijl te ontwerpen.
Resultaat Om geheel in de no-nonsense sfeer van Rotterdam te blijven, wilden we een huisstijl creëren die uitgaat van het metier van een tekstschrijver. Het werd een huisstijl die uitsluitend bestaat uit tekst en grote koppen, met als visueel grapje de omgedraaide teksten op de achterkant van briefpapier, kaartjes en ander drukwerk. Uit deze opdracht ontstond vanzelf een hechte werkrelatie. Momenteel zijn we samen druk bezig om voor onze beider opdrachtgevers nieuwe concepten te ontwikkelen. Wordt vervolgd, dus.