Trefwoorden — geschiedenis [12], ruimtelijke projecten [11], tentoonstellingen [11].
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
 
image

Titel — Vier generaties schijnen hun licht op honderdduizenden bezoekers.

Datum — 12 November 2000.

Opdrachtgever — heineken [2].

Website — www.heineken.nl Opent in Nieuw Venster .

Opdracht Heineken Experience is een bijzonder museum in de oude brouwerijen in Amsterdam. Jaarlijks goed voor vele honderdduizenden bezoekers uit de hele wereld, biedt dit museum een overzicht van de geschiedenis van het Heineken concern. Halverwege de tour wilde het museum eer betonen aan vier generaties bierbrouwers en wat ieder van hen toegevoegd heeft aan dit wereldberoemde biermerk. KEEN mocht zich ontfermen over het ontwerp.
Resultaat We ontwierpen allereerst een plan om de relatief kleine ruimte op een efficiënte wijze in te delen. Dit moest de enorme stroom mensen in goede banen leiden. De tentoonstelling kent nu vier ankerpunten, waar je als bezoeker de tijden van weleer en als laatste de huidige tijd beleeft. Veel authentiek beeldmateriaal, originele medailles en oorkondes, levensgrote advertenties en commercials stralen van de semi-transparante wanden die per ankerpunt de bezoekers in een andere kleur zetten.