thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
image

Titel — Moonrider - café op eenzame hoogte.

Datum — 29 September 2005.

Opdrachtgever — mobiel projectbureau optrek [1].

Website — www.optrektransvaa… Opent in Nieuw Venster .

Opdracht De Japanse kunstenaar Tatsurou Bashi (woonachtig in Keulen, Duitsland) heeft op uitnodiging van mobiel projectbureau OpTrek voor de Haagse stadsvernieuwingswijk Transvaal het kunstproject MOONRIDER bedacht, een café dat aan een mobiele kraan omhoog gehesen kan worden.  
 
De mogelijkheid om vanuit grote hoogte naar beneden te kunnen kijken biedt oude en nieuwe bewoners de kans om hun perspectief op de wijk te veranderen. De afstand naar beneden en het bijzondere uitzicht schept ruimte voor reflectie. Tevens is het café een ruimte voor ontmoeting, uitwisseling en kennismaking. Aan KEEN de vraag om dit idee vorm te geven en te realiseren.
Uitvoering Door bouwbedrijf BAM werden twee bouwketen tot een geheel gemaakt en op ons verzoek fuchsiaroze gespoten. We ontwierpen een dessin in contrasterend witte folie en het interieur met zitelementen, behang en minibar. Bij ieder raam hingen we een verrekijker met uittrekbaar krulsnoer.
Trefwoorden — buitenprojecten [3], ruimtelijke projecten [11].
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
  
image

Titel — Nieuw fenomeen: Steigercachet.

Datum — 22 September 2006.

Opdrachtgever — museum meermanno [2].

Website — www.meermanno.nl Opent in Nieuw Venster .

Probleem Twee weken voor de opening van de tentoonstelling 'Een droom van een boek. De betoverende kracht van de Hypnerotomachia Poliphili, Venetië 1499' had Museum Meermanno een ontsierend probleem. De steiger die de gehele gevel bedekte zou veel langer dan gepland blijven staan. Wat nu? KEEN kwam met de oplossing - maak van de nood een deugd - en een nieuw fenomeen was geboren; 'steigercachet'.
Oplossing Verwijzend naar de renaissancestijl van het unieke boek dat werd tentoongesteld sierden we de steiger op met roze pioenrozen en groene klimop. De trap naar de ingang kreeg een loper van gras en de beschermhulzen werden groen geschilderd. Het geheel werd gecompleteerd met een meshdoek van drie bij zes meter met de aankondiging van de tentoonstelling.
Trefwoorden — buitenprojecten [3], grafische projecten [11], huisstijl [6], muziek [4], webdesign [4].
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
  
image
image

Titel — Wereldberoemd jazzfestival nog steeds blij met huisstijl.

Datum — 10 April 2001.

Opdrachtgever — north sea jazz [4].

Website — www.northseajazz.c… Opent in Nieuw Venster .

Opdracht In 2001 vierde dit wereldwijd vermaarde jazzfestival haar 25-jarig bestaan en vond het tijd om haar visuele imago eens flink op te poetsen. Door de jaren heen hadden er veel mensen aan gewerkt, wat de eenheid niet ten goede kwam. Bovendien zag de organisatie een lichte visuele slijtage optreden ten opzichte van hun doorgaans sprankelende programma. Aan KEEN de eer om daar verandering in te brengen door de visuele identiteit nieuw leven in te blazen.
Resultaat De oorspronkelijke huisstijl van North Sea Jazz was nog gestoeld op de denkwijze van de jaren zeventig; Neem een logo en je hebt een huisstijl. Die oplossing blijkt vijfentwintig jaar later niet meer afdoende. Vandaag de dag heeft zelfs de bakker op de hoek een logo, dus moet er meer uit de kast getrokken worden. Toch zijn we aan dat logo begonnen. Het oorspronkelijk 'trompetschip' hebben we tot de essentie weten uit te kleden zodat een helder en modern beeldmerk ontstond; klaar voor de komende tien jaar. We ontwierpen een vormentaal en kozen een huisstijlkleur. De vormentaal bestaat uit een simpele groene balk met transparant daarover heen een schakering van grijze vlakjes die als 'herkenningsmelodie' toepasbaar is in iedere uiting. De huisstijlkleur werd een bijzondere groen; 'steamy green' gedoopt, als verwijzing naar de intense beleving van dit drukbezochte zomerfestival. We kozen een bijpassende letter en bedachten een oplossing voor de diversiteit aan beeldmateriaal dat van over de hele wereld aangeleverd wordt. Ieder beeld moest de uitstraling krijgen alsof het live gefotografeerd is; een zwarte achtergrond met de artiest die als het ware in het licht stapt. Zo ontstond een basis voor een huisstijl die al jaren in een enorme diversiteit aan uitingen blijft staan als een huis.