thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
image

Titel — Denk Heineken en de wereld gaat draaien.

Datum — 10 Januari 2005.

Opdrachtgever — heineken [2].

Website — www.heinekenexperi… Opent in Nieuw Venster .

Opdracht Iedereen die wel eens een biertje drinkt, weet dat Heineken over de hele wereld vertegenwoordigd is. In het brouwerijmuseum, de Heineken Experience in Amsterdam, wilde Heineken benadrukken dat ze de wereld meer te bieden heeft dan bierbrouwen alleen. KEEN werd gevraagd een ontwerp te maken om dit kenbaar te maken aan het grote publiek.
Resultaat Om de belevingen en ervaringen in de Heineken Experience te versterken, wilden wij een multimediapresentatie maken waar de bezoeker fysiek iets mee kon doen. Heineken leverde ons een enorme reeks aan korte films uit alle windstreken, waar we samen een selectie uit maakten. Het resultaat van onze ideeën was een manshoge globe van semi-transparante kunststof die je met een ronde stang kunt draaien. Als de globe stopt, start er een film met geluid over het land waar de bezoeker op dat moment voor staat.
thumbnail
thumbnail
  
image

Titel — Nieuwe website voor DBCcreates.

Datum — 15 Februari 2007.

Opdrachtgever — dbccreates [2].

Website — www.dbccreates.nl Opent in Nieuw Venster .

Opdracht DBCcreates is een bedrijf dat kunst en organisaties samenbrengt voor een beter welzijn op cultureel en economisch gebied. Zij koppelen bedrijven en overheid aan kunstenaars en creatieven en andersom. KEEN kreeg de opdracht van dit dynamische bedrijf om een passende huisstijl (zie www.keen.nl/project/dbcc… Link ) te ontwerpen. Natuurlijk mag een goede website daarin niet ontbreken.
Resultaat Uitgangspunt voor de huisstijl en de website vormt een patroon van cirkels dat staat voor 'filteren'. Dat is wat het bedrijf doet. Het filtert alle relevante informatie van de creatief en vertaald dat op de juiste manier voor het ontvangende bedrijf en vice versa. Dit filterpatroon is zeer organisch en past zichzelf voortdurend aan nieuwe situaties aan. Bezoek DBCcreates Opent in Nieuw Venster .
Trefwoorden — grafische projecten [11], huisstijl [6], interactieve projecten [6], nieuws [3], webdesign [4].
image

Titel — KEEN 2.0 - nieuwe website.

Datum — 14 Januari 2007.

Website — www.keen.nl Opent in Nieuw Venster .

Audio — happy birthday (45 KB) Opent in Nieuw Venster .

Gebruik rechter-muisknop of control-click om mediabestanden te downloaden.

KEEN 2.0 Vanaf 2007 hebben we een nieuwe website! We hebben jarenlang veel plezier gehad van onze oude website, maar het was tijd voor vernieuwing - zeker gezien de explosieve ontwikkeling van Web 2.0 Opent in Nieuw Venster
 
Na een succesvolle testfase, zijn we vanaf heden officieel live. 
 
Om de diversiteit van onze activiteiten te benadrukken, zijn we bij de vormgeving uitgegaan van een virtuele archief- of verzameldoos, waar de bezoeker zich een beeld kan vormen van KEEN. Aan de hand van trefwoorden kunnen steeds nieuwe selecties van projecten worden gemaakt. 
 
Onze nieuwe website is vormgegeven en gerealiseerd door Joris Landman Opent in Nieuw Venster .
KEEN 2.1 Nog maar een paar dagen live, en meteen wordt de nieuwe site opgepikt - KEEN wordt genoemd op de volgende websites: 
 
One Pixel Army Opent in Nieuw Venster , Most Inspired Opent in Nieuw Venster , The Daily Slurp Opent in Nieuw Venster , Dark Eye Opent in Nieuw Venster , CSS Clip Opent in Nieuw Venster , Blog Marks Opent in Nieuw Venster , Gouw.nu Opent in Nieuw Venster , Design Meltdown Opent in Nieuw Venster , Dr. Web Opent in Nieuw Venster , Smashing Magazine Opent in Nieuw Venster , Design Meltdown Opent in Nieuw Venster .
Trefwoorden — huisstijl [6], interactieve projecten [6], webdesign [4].
image

Titel — Neem eens wat vaker de roltrap en blijf op de hoogte.

Datum — 10 April 2006.

Opdrachtgever — museumservice [2].

Website — www.museumservice.… Opent in Nieuw Venster .

Opdracht Als je twintig jaar ervaring hebt in de museumbranche en die wereld kent als je broekzak, wordt het hoog tijd dat je die kennis deelt met vakgenoten. Dat is wat Marie Christine van der Sman dacht toen ze merkte dat museummedewerkers keer op keer het wiel opnieuw aan het uitvinden waren. Ze liet er geen gras over groeien en begon een unieke kennisbank; MuseumService. Ze wilde door haar gescreende bedrijven en dienstverleners en haar persoonlijke praktische en theoretische kennis ontsluiten via de nieuw te ontwerpen website www.museumservice.nl Opent in Nieuw Venster Aan KEEN de opdracht deze te ontwerpen.
Resultaat Achter het overzichtelijke menu gaat een schat aan informatie schuil. Honderden categorieën, bedrijven en dienstverleners zijn door de initiatiefneemster zorgvuldig geselecteerd en worden ontsloten voor de bezoeker via een login en wachtwoord dat gratis verkrijgbaar is via de site. Eenmaal ingelogd kan gezocht worden binnen de vier museumtaken: collectie, management, publiek en onderzoek. Uiteraard ontwierpen we ook ook de andere huisstijldragers als briefpapier, visitekaartjes en enveloppen. (zie www.keen.nl/project/muse… Link )
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
   
image
image

Titel — Tastbare herinneringen aan een vreselijke tijd.

Datum — 1 Mei 2004.

Opdrachtgever — museon [1].

Website — www.museon.nl Opent in Nieuw Venster .

Opdracht Het Museon in Den Haag wilde een tentoonstelling waarin kinderen (en volwassenen) van nu kunnen ervaren hoe het is om als kind in een oorlog te leven. Het museum had daarvoor bekende en onbekende Nederlanders gevraagd om hun herinneringen aan hun kindertijd tastbaar te maken via brieven en voorwerpen uit die tijd.
Resultaat Dit bleek een van de meest complexe tentoonstellingen te worden die we tot dan toe hadden gerealiseerd. Want met alleen de verhalen van de oorlogskinderen zou de bezoeker een te geromantiseerd beeld van de oorlog kunnen krijgen. Alle facetten die een oorlog zo afschuwelijk maken, moesten een plek krijgen in een ruimte van slechts tien bij tien meter om de verhalen in de juiste context te plaatsen. Er werd besloten om ieder oorlogskind een eigen vitrinekast te geven. Een kast die als een scheefgezakte zuil met donker glas in de grond lijkt weg te zakken. Door bij zo een kast op een grote vloerknop te stappen, krijgen bezoekers stapsgewijs de inhoud te zien via op voorwerpen gerichte spots die één voor één aan gaan. Wie gepakt wordt door een verhaal, krijgt verwijzingen naar een twee verdiepingen tellende, kamerbrede kast van tien meter breed en vijf meter hoog die tegen de achterwand van de zaal staat opgesteld. Achter meer dan negentig laden en kastjes gaat alles wat met de oorlog te maken heeft schuil in de vorm van originele tekeningen, voorwerpen, brieven en film- en audiofragmenten. Van verzetsstrijd tot NSB, van hongersnood tot bevrijding, van kinderen tot volwassenen. Links en rechts van de kast bevinden zich twee plaquettes met de namen van de duizenden Haagse kinderen die de oorlog niet hebben overleefd.
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
 
image
image

Titel — Leeg koetshuis wordt sjieke salon.

Datum — 2 September 2005.

Opdrachtgever — haags historisch museum [4].

Website — www.haagshistorisc… Opent in Nieuw Venster .

Opdracht Op de binnenplaats van het Haags Historisch Museum bevindt zich het voormalig koetshuis met een begane grond en een kleine zolder. Een ideale plek voor een tentoonstelling over het leven in de 19e eeuw, gericht op leerlingen van de onderbouw. Aan KEEN de vraag om het volledig gestripte koetshuis om te toveren tot een heuse salon waar groepen ontvangen kunnen worden en een 'doe'-zolder waar een lesprogramma aan gekoppeld is.
Resultaat Typisch een opdracht waar onze harten sneller van gaan kloppen! In overleg met het museum ontwikkelden wij een concept dat zich zou richten op het verschil tussen arm en rijk. Naast het ontwerp en de inrichting schreven we scenario's voor zes korte films die we zelf produceerden. Deze geacteerde shorts blazen de tijd van toen nieuw leven in en worden gebruikt voor introducties en spelelementen. De introductiefilm in de salon werd zelfs ingenieus verdeeld over de spiegel, drie schilderijen en een fotolijstje. De vijf beelddragers reageren op elkaars inhoud. De zolder werd gevuld met typische uitvindingen uit die tijd. Een echte oldtimer kan worden aangeslingerd, waardoor de bestuurder achter de voorruit verschijnt en je toeroept 'ruim baan' te maken. Er is een beroepenspel wat met meerdere kinderen tegelijk gespeeld moet worden, een werkende telefooncentrale, een schooltje met interactief schoolbord, een huishoudster die je vraagt haar te helpen met haar boodschappen en een geluidenstoel met knoppen in plaats van knopen; druk ze in en er klinkt een typisch 19e eeuws geluid uit de radio. KEEN ontwierp bovendien het bijbehorende lesmateriaal. En als kroon op het werk, werd de tentoonstelling beloond met maar liefst vier sterren door het Avro-programma de Kunstbende. (zie www.keen.nl/project/muse… Link )